חוק טבריה? חוק יו"ר ועדה קרואה אושר בוועדת הכנסת

איתי גדסי No Comments on חוק טבריה? חוק יו"ר ועדה קרואה אושר בוועדת הכנסת

ועדת הפנים אישרה לקריאה שניה ושלישית: יושב ראש ועדה קרואה יוכל להתמודד בבחירות. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "טבריה עברה בשנים האחרונות טלטלות רבות, התושבים מבקשים לראות את העיר מתייצבת על דרך המלך, צריך לאפשר להם לבחור את הטוב ביותר מבחינתם".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על פי הצעת החוק של ח"כ עמית הלוי, יושב ראש ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שיערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים.

בהצעת החוק נכתב כי הגבלת הזכות להיבחר (בהתאם לתיקון החוק שנכנס לתוקף ב-2008 ושאסר על יושב ראש הוועדה הממונה להתמודד בבחירות שייערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו) חמורה מדי הן כלפי המבקשים להתמודד והן כלפי ציבור הבוחרים שעשוי לבקש לבחור בהם, אינה נותנת משקל ראוי לזכות היסוד לבחור ולהיבחר, ומונעת מאנשים המכירים את הרשות המקומית ותרמו לה בתפקידם בוועדה הממונה להתמודד על תפקיד נבחרי הציבור באותה רשות מקומית.

חברי הכנסת ניסים ואטורי, חנוך דב מילביצקי, צגה מלקו , משה סולומון, אתי חוה עטיה, ארז מלול ויו"ר הוועדה יעקב אשר הצביעו בעד אישור הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית; חברי הכנסת יוראי להב הרצנו, נאור שירי, זאב אלקין, מתן כהנא, וליד טאהא ויוליה מלינובסקי הצביעו נגד.

באופוזיציה תקפו בחריפות את החוק, ח"כ הרצנו אמר: "אתם תגרמו שישראל תחדול מלהיות דמוקרטיה. אנחנו עומדים כחומה בצורה נגד הכוונה שלכם להפוך את חוקי היסוד לפלסטלינה". ח"כ שירי: "כל הטענות שלנו לגופו של עניין (הצעת חוק פרסונלית שמשנה את חוקי המשחק תוך כדי משחק) נאמרו במהלך הדיונים ואני מאוכזב שהצעת החוק אושרה. ח"כ אלקין אמר: "יש פה הצעת חוק פרסונלית רטרואקטיבית ואני מקווה שבית המשפט יבטל את החקיקה".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר לאחר אישור הצעת החוק בוועדה כי "העיר טבריה עברה בשנים האחרונות טלטלות רבות, התושבים בעיר מבקשים לראות את העיר עולה ומתייצבת על דרך המלך, צריך לתת להם לבחור באופן חופשי את הטוב ביותר מבחינתם. במהלך החקיקה נשקלו כל הצדדים בנושא, נשמעו בקשב רב כלל העמדות של בעד ונגד, כשחברי הוועדה החליטו בסופם של הדיונים לאשר את החוק לקריאה שניה ושלישית".



0 תגובות